Saya Menulis...


Hari ni hari ahad saya keboringan tak tahu nak buat apa. Saya memang tak minat menulis kat dalam blog ni. selalunya copy paste je dari berita-berita yang ada kat internet. Sekarang saya cuba menenangkan fikiran yang dihentak-hentak oleh kerja yang menimpa-nimpa sebelum ni. 10 hari lagi imtihan akan tiba. Banyak lagi kitab yang tak baca. Entah bila la nk habis kan semua kitab tu. Dulu saya bukan la seorang yang selalu gagal. Entah kenapa sejak sampai ke mesir ni saya malas baca buku. Walaupun pernah gagal tapi tak la menakutkan sangat. Dah balik cuti ke Malaysia tapi tak la menambah kan semangat untuk lebih rajin. Kadang-kadang geram tengok orang lain study. Saya pun boleh study semua kitab-kitab yang ada tapi saya ...
Saya masih sibuk dengan kerja-kerja persatuan. Dia orang asyik tanya bila kerja-kerja tu nak siap tapi bukan nak tolong pun. Kerja tak la susah mana pun tapi buat dua tiga orang memang pening kepala. Mungkin ada orang nak tolong tapi tak mampu nak buat kerja-kerja ni. Saya pun bukan la pakar sangat tapi saya berusaha nak buat sesuatu. Kalau dah kehendak mesti boleh buatnya. Tak pandai belajar lah nanti mesti pandai dan mungkin lebih pakar. Lepas ni saya tidak akan melibat kan diri dengan sebarang projek dah. Bukan tak nak tolong tapi yang lama tak setle lagi. Biar la orang lain yang buat. Ada projek lain nak buat ...
Saya bercadang nak menaik taraf kan lagi blog yang ada ni. Bukan nak buat apa pun tapi biar nampak lebih mantap dan lebih senang nak buka laman-laman web di satu tempat. Mula-mula kenal blog ni dari seorang budak namanya amirul. Dia la yang ajar sampai jadi pakar cam ni. Tapi saya tak mampu lagi nak menjadi guru dalam bab ni. Sebab tu apabila ada yang minta saya mengajar membina blog saya malas nak tolong. Ilmu saya timba bukan secara teori yang betul. Jadi nak ajar bukan la sesuatu yang mudah. Kalau seseorang tu memang minat baru lah boleh faham sebab nak baca html memang memeningkan kalau tak minat yang mendalam memang tak kan faham. Saya bercadang nak mengemaskan lagi blog ni dengan menambah beberapa bahagian yang lebih menarik dipandang mata. Dulu saya pernah bercita-cita nak membina sebuah laman yang ada segalanya. Maksud saya ada bahagian ilmu Al-quran hadis hukum hakam, tv, radio,tarbiah dan lain-lain lagi. Saya akan cuba membinanya selepas ni. Setelah berjaya saya akan mencuba membina satu laman web sendiri ...
Saya akan cuba membina laman web sendiri macam orang lain buat. Setakat ni saya tak jumpa lagi laman web yang ada segalanya. Kalau ada pun lebih cenderung ke satu dua perkara sahaja. Contohnya web mengenai isu semasa, agama, hiburan (yang halal), ilmu sains, teknologi, tarbiah dan lain-lain lagi.Mungkin ruang yang terhad untuk mengisi macam-macam agaknya. Lagi pun kebanyakan web berbayar. Saya perlu memikirkan cara mengatasinya. Ruang web yang terhad mungkin boleh diatasi dengan kerjasama blog. Web sebagai master dan blog sebagai sub perkara yang nak diletakkan.
Bersambung lain kali ...selamat berimtihan