Tanpa Rahmat Nya Apa La Erti Hidup Kita Ya Akhi....

Telah memadai bagiku ilmu tuhanku
Daripada permohonanku dan pilihanku

Maka doaku dengan rendah diri
Menjadi saksi atas kefakiranku

Kerana rahsia inilah aku berdoa
Sama ada masa senang atau susah

Aku adalah hamba yang suka bermegah
Padahal sentiasa berhajat kepadamu wahai Allah

Wahai tuhan ku dan pemilik ku
Engkau mengetahui betapa hal keadaan ku

Dan mengetahui apa yang terkandung dalam hatiku
Daripada kesusahan dan kesibukan

Maka selamatkan aku dengan rahmat Mu
Wahai tuhan penguasa sekalian alam

Wahai tuhan yang pemurah tolonglah aku
Sebelum binasa dan habis kesabaranku

Wahai tuhan yang segera memberi pertolongan
Daripada Engkau lah pertolongan segera itu dipohonkan

Yang mana akan melenyapkan segala kesukaran
Dan mendatangkan segala apa yang diharapkan

Wahai tuhan yang maha dekat dan memperkenankan
Wahai tuhan yang maha mengetahui dan mendengar

Sesungguhnya aku mengaku dengan kelemahan Ku
Dan kehinaan ku serta ketewasan ku .....